Wydawać by się mogło, że praca biurowa ma nikły związek z bezpieczeństwem higieny pracy pojmowanym przez nas w sposób tradycyjny. Niemniej jednak jest całkiem inaczej. Z uwagi na to, że praca biurowa wydaje się być dość bezpieczna, nie myślimy, że podczas jej wykonywania należy przestrzegać jakichś konkretnych zasad. Tymczasem bardzo ważna jest ergonomia pracy i to także w pewnym sensie możemy nazwać, jako BHP. Chodzi tu głownie o to, że pracownik biurowy powinien siedzieć w odpowiedniej pozycji przy biurku, które jest dopasowane do jego wzrostu, a także na fotelu, który może odpowiednio regulować.

Co godzinę każdy pracownik, który pracuje przy komputerze powinien mieć możliwość zrobienia sobie pięciu minut przerwy.
Zasady BHP określają nawet to, jak bardzo naświetlone powinno być pomieszczenie biurowe. Może nam się wydawać, że ma to małe znaczenie, ale w rzeczywistości stopień nasłonecznienia pomieszczenia jest tak naprawdę bardzo ważny. Dzięki niemu możemy określić, jak bardzo komfortowo się pracuje, ile promieni światła wpada do wnętrza pomieszczenia i jak to wygląda w praktyce. Praca biurowa powinna być wykonywana także na dobrych jakościowo monitorach przy użyciu ergonomicznych myszek, klawiatur i innego sprzętu tak, żeby można było mówić w tym przypadku o komforcie pracy. Biuro powinno być czyste, przestronne i wyposażone tak, żeby praca mogłaby wykonywana bez przeszkód.